Tuesday 20 June 2017

[Luahan Bapa] Anak Saya Bukan Bahan Ujikaji Kementerian Pelajaran

Semalam berkesempatan ke sekolah bertemu guru kelas anak anak utk tandatangan repot kad anak...
Saya khabarkan kepada guru guru kelas anak saya,bahawa anak anak saya semakin hari semakin stress dgn kerja rumah,semakin hari mereka menjadi bosan utk menyiapkan kerja sekolah mereka...Watak watak mereka juga semakin hari bertukar kecerian mereka sebagai kanak kanak semakin pudar..

Sebagai ayah saya tidak menekan anak saya utk menyiapkan kerja sekolah yg banyak,sampai satu tahap mereka tidak mampu berfikir untuk menyudahkan kerja sekolah yg mudah..Minda dan fikiran mereka di tekan keihklasan mereka utk menyiapkan kerja sekolah tidak ada jika tidak siap mereka akan takut utk ke sekolah takut akan di marahi oleh cikgu di sekolah,

Selalunya kerja sekolah yg banyak bukan di siapkan oleh mereka yg akan menyiapkan kerja sekolah mereka ialah ibu mereka..

Saya katakan pada guru anak anak saya, saya tidak kisah jika anak saya tidak mendapat A tidak menjadi pelajar yg cemerlang di sekolah,saya menghantar mereka ke sekolah supaya mereka boleh belajar utk bergaul berkawan kawan belajar untuk berkomunikasi dan menikmati hidup mereka sebagai kanak kanak..

Sistem pendidikan utk anak kita sekarang tidak menjadi mereka kanak kanak yg ceria dan bebas beraktiviti tidak menjadikan anak anak kita sebagai kanak kanak yg sebenar,sistem ini menekan anak anak kita menjadikan mereka stres di usia yg sangat sangat muda..

-ANAK SAYA BUKAN BAHAN UJIKAJI KEMENTERIAN PELAJARAN-


Disqus Comments