Tuesday 2 May 2017

Jalan Johor Banyak Lubang: "Tak sampai 300 meter saya jatuh lagi dalam lubang yang lain''

"Tak sampai 300 meter saya jatuh lagi dalam lubang yang berlainan"
   

KASIHAN, itu sahajalah yang mampu diucapkan kepada sahabat kita yang menggunakan nama Helmi Belang di halaman facebook miliknya.

Difahamkan tidak sampai 300 meter beliau jatuh akibat motorsikal yang ditunggangnya terlanggar lubang, beliau sekali lagi jatuh akibat terlanggar satu lagi lubang yang berlainan.

Akibatnya, anda lihatlah sendiri Helmi mengalami kecederaan yang agak teruk di bahagian kepalanya, jelas daripada gambar yang dikongsikan, wajahnya berlumuran darah dan terpaksa mendapatkan rawatan di Hospital Sultanah Aminah di Johor Baharu.



Helmi menggesa pihak berkuasa agar memandang sekaligus mengambil tindakan serius terhadap masaalah jalan berlubang di Jalan Persisir Pantai antara Taman Rinting menuju ke Pasir Gudang Johor.

"Harap diambil tindakan serius terhadap jalan yang berlubang di jalan pesisir pantai antara taman rinting ke pasir gudang. Ini gambar saya sekarang.

Ps: Tak sampai 300m jatuh lagi sebab lubang yang berlainan," tulis Helmi di laman Facebook miliknya.

Masaalah jalan berlubang seperti ini bukan perkara baru di Johor Baharu, ia seringkali disuarakan sampaikan ada kumpulan tertentu ditubuhkan untuk menyuarakan masaalah ini.

Namun sampai ke hari ini masaalah jalan berlubang tak juga selesai. Pihak berkuasa terutama kerajaan negeri Johor pimpinan Menteri Besar Datuk Khaled Nordin nampaknya seperti tidak memandang serius masaalah ini.

Akibatnya anda lihatlah sendiri sampaikan sudah ada rakyat Johor penunggang motorsikal yang cedera akibat terlanggar jalan-jalan berlubang yang tidak dibaiki.

"Takkan nak tunggu ada yang mati baru nak bertindak?"


Read more: http://www.milosuam.net/2017/05/tak-sampai-300-meter-saya-jatuh-lagi.html#ixzz4fyLpJvij
Disqus Comments