Wednesday 5 April 2017

Inilah Gandingan Penyelamat Malaysia

INILAH GANDINGAN PENYELAMAT MALAYSIA


Selepas mengumumkan Pakatan Harapan akan didaftarkan secara rasmi dengan Pendaftar Pertubuhan bagi menghadapi BN dalam pilihanraya akan datang, gabungan itu hari ini menamakan Tun Mahathir Mohamad dan Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai penasihat jawatankuasa protemnya.

Jawatankuasa protem Pakatan Harapan itu nanti akan dianggotai oleh 16 orang, di mana setiap parti (PKR, DAP, Amanah dan Bersatu) masing-masing mempunyai empat wakilnya.

Perlantikan Tun Mahathir dan Dr. Wan Azizah, kedua-duanya doktor perubatan sebagai penasihat, bukan saja menyerlahkan harapan yang lebih cerah untuk Pakatan Harapan mengambil alih pentadbiran negara daripada UMNO dan BN, tetapi juga seperti memunculkan kembali gandingan Tun Mahathir - Anwar Ibrahim yang pernah gemilang sebelum ini.

Kalau dulu Tun Mahathir bergandingan dengan Anwar, kini beliau berpadu tenaga menerajui Pakatan Harapan bersama Dr Wan Azizah yang mewakili suaminya yang masih berada di penjara.

Susulan Pakatan Harapan akan didaftarkan secara rasmi, sebagaimana yang sudah dipersetujui juga, penggunaan satu logo dan satu manifesto untuk berlawan dengan BN tentunya akan menjadi lebih mudah untuk dilaksanakan.

Selepas ini, tiada sebab lagi untuk rakyat tidak boleh meyakini Pakatan Harapan sebagai penyelamat negara yang telah banyak dirosakkan oleh kepimpinan Najib Razak serta menjadi pengganti kepada BN.

Jika selama ini kita mengkagumi banyak kejayaan Tun Mahathir dalam memajukan negara, memberi keselesaan dan kemakmuran kepada rakyat serta meletakkan nama Malaysia pada nilai yang tinggi di mata dunia, percayalah bahawa beliau sedang berusaha melakukannya sekali lagi.

Tinggalkan UMNO serta BN, lupakan Pas dan bulatkan tekad kita memenangkan Pakatan Harapan.

Pakatan Harapan adalah penyelamat negara dan pemberi harapan baru kepada anak cucu kita daripada kehidupan mereka terus disengsarakan. 
Disqus Comments