Tuesday 4 April 2017

Kata Kos sara hidup tinggi, tapi jalan sesak : Noh Omar


Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Tan Sri Noh Omar meminta orang ramai berkongsi pandangan mengenai situasi lebuh raya sesak pada hujung minggu sedangkan kos sara hidup yang kian meningkat.

Menulis di laman Facebooknya, Noh berkata, beliau dalam perjalanan balik ke Kuala Lumpur dari Taiping namun mendapati lebuh raya PLUS masih sesak walaupun sudah jam 2 pagi.

“Saya terfikir dakwaan sesetengah pihak mengenai peningkatan kos sara hidup yang dikatakan semakin tinggi, jalan raya masih sesak dengan kenderaan di hujung minggu, apa pandangan kawan-kawan?,” tulisnya sambil memuatnaik gambar kesesakan di lebuh raya.

Sementara itu di ruangan komen, pemilik akaun bernama Tokijan Abd Halim berkata, banyaknya kenderaan di lebuh raya tidak boleh dijadikan lambang kemewahan keseluruhan rakyat Malaysia.

Mohd Farizal Md Amin pula meminta pihak menteri perlu tahu berapa peratus daripada jumlah rakyat Malaysia memandu di lebuh raya pada awal pagi.

Mohd Azlan Saidi berkata, kos sara hidup memang sangat tinggi tapi rakyat terpaksa keluar rumah untuk pulang ke kampung jika ada keperluan.

Abdul Aziz Idris pula berpandangan, kesesakan di jalan raya bukan tanda rakyat hidup mewah dan ‘enjoy’ sana sini.

“Adakah dengan kemampuan rakyat memiliki kereta menjadi kayu ukur Datuk untuk mengatakan kami tidak terkesan dengan kos sara hidup yang semakin tinggi?” soal Hanifa Che Seman.
Disqus Comments